Dag 7 Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu Dag 7 Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu

Dag 7 Dubai

Blijf op de hoogte en volg Hans en Mia

08 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag de grote verhuizing. We gaan de boot verlaten en ons inrichten in het hotel.
Om 10.00 uur het transport van een grote groep mensen.
We konden om 14.00 pas naar de kamer, dus daar stonden we dan in de hal van het hotel.
de koffers hebben we vaarwel gezegd en achter gelaten in de hal. Wij op weg naar DE Dubai Mall aan de voet van de Burj Kalifa het hoogste gebouw ter wereld.
In die hitte is een wandeling van ruim een half uur wel erg lang. We waren dan ook blij de Mall gevonden te hebben en binnen te kunnen uitrusten in de koelte met een kop koffie. Vandaar hebben we wat rondgezworven langs peperdure winkels om uiteindelijk weer een rustpauze te maken bij een eet gelegenheid. We zaten nauwelijks en daar begon de fontein van de Burj Kalifa zijn muzikale watergordijn te spuien. Prachtig om te zien, maar 5 minuten. Daarna werd onze bananensplit geserveerd, wat een joekel!!! Bijna 3x zo groot als wij gewend zijn bij ons. In deze hitte (want we zaten inmiddels op een balkon buiten) smelt er erg veel van zo’n formaat ijsje.
Daarna zijn we maar met de trein teruggegaan naar het hotel. Snel comfortabel en koel zonder machinist 1 halte verder pal voor het hotel.
De koffers stonden er nog. We hebben ze dan ook snel naar onze kamers gebracht. Jawel, kamers. We hebben een zitkamer, slaapkamer, badkamer met wc en bidet en een aparte wc met wastafel.
De slaapkamer alleen al heeft de afmeting van een normale hotelkamer.
En weer op pad terug naar de Mall (met de trein natuurlijk) om wat te gaan eten en te genieten van de fontein by night.
Tijdens het eten,- heerlijk en ruim voldoende, kregen we nog een kleine schow van het personeel. Daarna op zoek naar een plekje waar ik een film kan maken van de muziek met fontein of is het fontein met muziek.
Het is alweer laat geworden.
Gisteren met de hop-on hop-off bus de rode route gedaan, morgen doen we blauwe route en in de avond de lichtjes tour.

• 08 Maart 2014 - 06:02

Annie En Wim:

Hans,

van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een fijne dag van ( zal wel lukken daar).
    Geniet nog maar lekker van jullie vakantie, maar als we het allemaal leze, lukt dat vast ook wel.

Gr. Annie en Wim en een poot van Sarah.

• 08 Maart 2014 - 09:42

Nelly:

Hallo Hans
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Het is daar geweldig mooi zo te lezen.
    Nog een paar fijne dagen gewenst.
    gr Bert en Nel

• 08 Maart 2014 - 12:52

Nel:

Hoi Hans.

Van harte gefeliciteerd!!
    Wat een mooie reis hebben jullie en wat een verwennerij die luxe kamers!!
    Das genieten!
    Veel plezier nog en dikke knuf, ook voor Mia.
    Groetjes, Nel.

• 08 Maart 2014 - 15:17

Gerrit En Elly:

Hoi hans en Maria

Aller eerst gefeliciteerd,wat maken jullie veel mee,erg spannend ook.
    Wij zijn ook weer net thuis.Nog veel plezier en tot ziens.
    gr.Gerrit en Elly

• 08 Maart 2014 - 15:39

Leidy:

Hoi Hans, Van harte gefeliciteerd !!! Wat fantastisch om daar je verjaardag te vieren. Jij ook gefeliciteerd Mia. Nog fijn een paar dagen uitgebreid genieten. Big hugs XXX Gr. van ons Leid en Dick

• 08 Maart 2014 - 16:56

Corry:

hoi Hans en Maria van harte gefeliciteerd Hans en nog een fijn verblijf daar .
    het klinkt allemaal erg mooi
    hier is het ook mooi weer ,dus wij genieten er ook van
    gr. Corry en Sraar

• 08 Maart 2014 - 19:19

Ria Van Meteren:

Hoi Hans,
    Van harte gefeliciteerd!!!! Hebben helaas de laatste bus gemist anders waren we natuurlijk op je feestje gekomen.
    Groetjes aan Mia en tot gauw.
    Rick en Ria

• 09 Maart 2014 - 09:46

Nelly G:

Hier was ook de laatste tram weg. Ik weet trouwens niet of er in Dubai een uitcheck- apparaat voor de OV-chipkaart aanwezig is?
    In ieder geval heb ik een borreltje op jouw gezondheid genomen Hans. Alsnog van harte en koop wat leuks voor jezelf ( een Bentley of zo?).