Dag 6 Dubai. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu Dag 6 Dubai. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu

Dag 6 Dubai.

Blijf op de hoogte en volg Hans en Mia

06 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag in alle rust opgestaan, om 7.30.
Na het ontbijt naar de hop-on hof-off bus gegaan. Start vanaf de boot en dan heel Dubai rond. De omroep installatie was beter dan die in Wenen.
Nadat we alles gezien hadden zijn we bij een halte uitgestapt.
De vaartocht over Dubai Creek:
Een tocht van een uur langs de oude stad, waarvan bijna niets meer over is, alleen de typische soeqs, voor kleding , snuisterijen, souveniers, soeqs voor kruiden en de soeqs voor goud.
Een goede uitleg aan boord over de geschiedenis en het ontstaan en de toekomst.
Daarna zijn we verder gegaan naar de halte voor de soeqs snuisterijen en soeveniers. Daar hebben we een aantal soeveniers weten te kopen voor de HELFT van de gevraagde prijs. De prijs werd gevraagd en wij onderling soebatten over wel of niet ondertussen een bod doen belachelijk laag en verder soebatten en weg willen gaan. Dus voor een goede prijs geslaagt.
Daarna verder gegaan naar het eindstation voor de transfer naar de boot.
Het eindstation was geheel in Egyptische stijl inclusief pyramide, tempels , sfinxen, farao beelden enz. Het is een groot terrein met super winkels, kantoren en woningen.
Ik begin nu een beetje te wennen aan de boot,vlgs mij verdaal ik nu niet meer. Vandaag was vooral het oudere gedeelte vd stad die we gezien hebben,en dat is vanaf de zestiger jaren!!!!!
Gaan nu nog naar theater en daarna nog naar een vd zalen van dans en mooie muziek.Morgen naar het hotel in Dubai en dan de rest van de stad (nieuwe gedeelte bezichtigen).
Jeroen ,heel veel sterkte met je kies.!!!

• 06 Maart 2014 - 19:31

Cynthia:

Zeg maar cynthia sterkte met jeroen! Jullie zijn niet weer tijdens het afrekenen weggerend en daarna iedereen wijs gemaakt dat het "de helft van de prijs" was toch? Nog veel plezier daar!