Dag 4 Khasab (Oman). - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu Dag 4 Khasab (Oman). - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu

Dag 4 Khasab (Oman).

Blijf op de hoogte en volg Hans en Mia

04 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Vandaag een excursie gedaan omdat dit de enige was die nog over was. Het weer was iets minder dan voorgaande dagen. Licht bewolkt en ca 27 graden met een beetje wind.
De excursie die we wilden doen was volgeboekt. Waren we maar niet gegaan.
Een rit met de bus door de stad naar een moskee die alleen van buiten gefotografeerd mocht worden. We zijn wat rondgelopen langs verschillende winkeltjes maar dat was ook niet aantrekkelijk. Tijd om de bus in te gaan voor een rit van 26 km over de kustweg. Links steile rotsen, rechts de zee. Soms een steile klim en weer naar beneden. Het stadje waar we naar toe gingen had een fort gebouwd door de Portugesen in1680 dat stond op een berg en je kon vanaf een afstand wat foto’s maken. Terug langs de kustweg en halverwege een foto stop op een berg top om foto’s gte maken van een praqchtig vergezicht over de Perzische Golf. Helaas was het erg mistig, dus geen zicht. Het volgende dorpje was een geest stadje. De mensen waren daar aan het wegtrekken waardoor veel huizen leeg stonden. Voor een groot nieuw huis waren echter arbeiders bezig een grote palmboom te planten. Met 20 – 25 mannen probeerden ze de boom van de vrachtwagen te krijgen en in het plant gat te krijgen. Onder aanmoedigende kreten van onze busgenoten hebben zij het voor elkaar gekregen. Van deze kust uit is het ca 65 km varen naar de overkant naar Pakistan en Iran. Hier wordt veel gesmokkeld en handel gedreven. Schapen en geiten de ene kant op, sigaretten de andere kant op. Het zijn vrij kleine bootjes, mnaar het lukt ze om er een auto op te krijgen die steekt aan alle kanten over, maar het lukt om die over te smokkelen. De bootjes zijn vel sneller dan de politie boten, dus de kans om gepakt te worden is vrij klein.
Dan zijn we weer terug op de boot op tijd voor het avond eten. Afscheidsdiner van de kaptein. Zou hij van boord willen??? We zijn nog niet aan het eind van de reis. 5 Gangen diner met ijs toe, champagne en een presentatie van alle bedienend personeel en keuken personeel. Dat was een groot aantal. Proosten met een aantal obers, apart en gezellig.
Daarna nog een voorstelling van een aantal vrijwilligers van het personeel in het theater en de adg is weer voorbij. We gaan nu opweg naar Abu Dhabi en in de nacht zouden we de lichten moeten kunnen zien van de zeer vele booreilanden. Ik he de film camera aangezet, we zullen het morgen wel zien.

• 04 Maart 2014 - 20:57

Jeroen:

Zo, klinkt toch wel als een belevenis. Jammer dat de gewilde excursie vol geboekt was. Wij zijn benieuwd naar de beelden.

Ik zou idd de kapitein in de gaten houden. Een afscheidsdiner midden op zee klinkt mij ook verdacht in de oren. Mocht er iets gebeuren is de regel: mannen en bagage eerst.

• 04 Maart 2014 - 21:07

Leidy:

Ok een dagje minder goed begonnen maar wel een leuk eind had. Ja.. dat van die kapitein is verdacht. Maar je weet waar de sloepen zijn. Toch? Op naar morgen.

• 04 Maart 2014 - 23:55

Nelly G:

Die kapitein: is hij toevallig een Italiaan? Dan zou ik de bagage maar vast in de sloep neerzetten....;-)

• 05 Maart 2014 - 10:18

Nelly:

Hoi
    Toch een hele belevenis zonder kapitein varen.
    Kan natuurlijk alleen jullie overkomen.
    Waren de winkeltjes leuk?
    want oma wil weten of je iets voor haar gekocht heeft.
    groetjes nelly

• 05 Maart 2014 - 10:19

Nelly:

Groetjes maud

• 05 Maart 2014 - 15:32

Corry:

als het maar bij die ene wat mindere dag blijft he ?
    wat de kapitein betreft kan Hans het niet over nemen dan ?!
    gr. corry