dag 2 woestijn - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu dag 2 woestijn - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Hans en Mia Worp - WaarBenJij.nu

dag 2 woestijn

Blijf op de hoogte en volg Hans en Mia

02 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 2 safari tour,
De excursie bussen, jeeps en andere voertuigen stonden naast het schip opgsteld. Het was een gekrioel van jewelste. Wij mochten het eerst van boord omdat onze tocht het langst duurde. Onze groep bestond uit 10 jeeps. Om het haventerrein te verlaten werd bijna geduwd en getrokkenn door onze jeeps om overal tussen de vrachtwagens, bussen en auto’s door te dringen om zo snel mogelijk weg te zijn. Tegen het verkeer in, over de stoep, dringen onderwijl zeggen “sorry my friend”. Het was wel lachen. Toen we het haventerrein af waren en op de grote weg ging het met 120 - 140 km / uur richting woestijn. Vertrek 9.00, aankomst 13.00. 5 minuten voor aankomst stoppen bij een garage om de banden leeg te laten lopen, dan heb je beter grip in het zand.
Doort het zand: Vol gas heuvels op en weer naar beneden, scheef over randen heen, draaien, glijden. Alleen koppeltjen duiken nog net niet. Bij het beklimmen van een berg ging de snelheid eruit en kwamen we uiteindelijk vast te zitten. Onze chauffeur, een jonge knaap moet er van de leider uit en de leider ging achter het stuur zitten, hoe die wagen mishandeld werd !!!!! Maar hij kreeg de jeep eruit terwijl andere de wielen vrij graafden. Hier moest je echt om denken. Nu verder stuiven en spelen naar de volgende duinen en naar het eindpunt. Ondertussen liet een jeep het afweten en moesten die passagiers overstappen in andere jeeps. Prachtige belevenis. Uit het zand en dan weer met 140 naar een stopplaats voor een lunch. Natuurlijk wel nadat de banden weer opgepompt waren. Een lunch bij een heel mooie waterpartij in de bergen. Het lijkt hier overigens het meest op Zwitserland alleen veel heter (30 graden) en gort droog. En weer verder op snelheid en inhalen waar maar even mogelijk is ( of zelfs onmoglijk) Maar onze chauffeur is zeer ervaren. Daarom kreeg onze chauffeur maar een boete van 75 Riad toen hij werd aangehouden door de politie toen hij inhaalde op een plek waar dat niet mocht. Normaal is de boet als je inhaalt over de sergeant strepen 2 dagen gevangenis!!!! We zijn zonder enige beschadiging om 19.30 bij de boot aangekomen. Even snel nog wat eten georganiseerd (is altijd wel ergens te eten op de boot), douchen, theater en dan naar bed.
Morgen weer om 6.00 op voor de volgende excursie. Teru zijn op tijd want de boot vertrekt om 14.00 uur naar Khasab.

• 03 Maart 2014 - 08:59

Jeroen En Tevens Cynthia:

Klinkt precies zoals Hans rijdt als hij even "boodschappen" gaat doen.Alleen zijn de grote zandduinen hier vluchtheuvels en stoplichten.Had nooit gedacht dat Dubai te vergelijken is met Zwitserland.

Maar natuurlijk veel plezier daar!!

Groet,

JenC

• 03 Maart 2014 - 11:09

Annie En Wim:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin, geniet er maar van.

• 03 Maart 2014 - 17:17

Leidy:

Precies een kolfje naar jouw hand of niet soms broer. Wat een lol. gr. Leid en Dick

• 03 Maart 2014 - 19:14

Nelly G:

Hoe ging het met fotograferen onderweg? Nog scherpe foto's kunnen maken? ;-)
    Om een of andere manier zie ik steeds Roadrunner voor me ( maar dan jeep jeep ipv bleep bleep)

• 04 Maart 2014 - 23:30

Hans En Mia Van De Worp:

Het lukt nog steedsniet omn foto's te plaatsen ook niet op facebook, lijkt op probleem op het schip. Voor de boodschappen krijg ik ook maar weinig tijd, moet dus omdenken.
    Bij roadrunner kan alles, bij mij nog vel meer. De films zijn bewogen maar dat geeft juist goed weer. Er is niets op te zien.